- Dokument który trzeba skorygować musi być wystawiony w programie fakTUR2.
- Dokument do skorygowania należy otworzyć: polecenie "Tabele -> Dokumenty", a następnie przycisk "Otwórz" lub po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na wybranym dokumencie - polecenie "Otwórz".
- Po otwarciu takiego dokumentu aktywny będzie przycisk "Wystaw korektę". Kliknięcie tego przycisku spowoduje utworzenie nowego dokumentu - korekty.
- Potem należy już wprowadzać tylko zmiany do korekty. Kliknąć przycisk "Towary", a następnie używając poleceń "Dodaj" i "Zmień" wykonać zmiany w towarach. Usunięcie towaru polega wyłącznie na zmianie ilości towaru na 0.
Pytania
Tak, można to zrobić. Oto co trzeba wykonać:
1) Zainstalować na nowym komputerze wersję testową ze strony internetowej.
http://marcom.nysa.pl/produkty/faktur/pobierz
2) Przenieść pliki dokumentów.
Program zapisuje faktury w wybranym przez użytkownika folderze, każdy dokument jako pojedynczy plik. Wystarczy skopiować taki folder na nośnik i umieścić w wybranym miejscu na nowym komputerze.
3) Przenieść dane kontrahentów i towarów.
W tym celu wystarczy skopiować pliki kontrahenci.db i towary.db z folderu, w którym zainstalowany jest program (jeżeli system operacyjny to Windows XP lub starszy). Domyślnie program zainstalowany jest w folderze:
C:\Program Files\MARCOM\fakTUR
W nowszych systemach Windows plików tych należy szukać w folderze:
C:\Users\{nazwa_użytkownika}\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\MARCOM\fakTUR
Pliki te należy umieścić w odpowiednim folderze na nowym komputerze zgodnie z tymi samymi wskazówkami co do lokalizacji.
4) Przenieść swoje dane licencyjne.
Należy na starym komputerze otworzyć program fakTUR, wybrać polecenie Pomoc->Rejestracja, spisać nazwę użytkownika i klucz, wyczyścić te pola i kliknąć OK. Na nowym kopmuterze otworzyć to samo polecenie i wpisać nazwę użytkownika i klucz i kliknąć OK.
Tak, można to zrobić. Oto co trzeba wykonać:
1) Zainstalować na nowym komputerze wersję testową ze strony internetowej.
http://marcom.nysa.pl/produkty/faktur2/pobierz
2) Przenieść bazę danych zgodnie z procedurą na tej stronie:
http://marcom.nysa.pl/pomoc/artykuly/kopie_zapasowe_faktur2
Należy postąpić zgodnie z informacją zawartą w częściach:
- Sporządzenie kopii zapasowej bazy danych.
- Zabezpieczenie wykonanej kopii bazy danych na nośniku.
- Przywrócenie bazy danych z kopii zapasowej.
3) Przenieść swoje dane licencyjne.
W tym celu należy na starym komputerze otworzyć program fakTUR2, wybrać polecenie Pomoc->Rejestracja, spisać nazwę użytkownika i klucz, wyczyścić te pola i kliknąć OK. Na nowym kopmuterze otworzyć to samo polecenie i wpisać nazwę użytkownika i klucz i kliknąć OK.
Na etykietce opakowania CD lub na certyfikacie lub też w wiadomości e-mail z instrukcją rejestracji znajdują się dwie informacje: Nazwa użytkownika oraz Klucz. W programie należy wybrać z menu polecenie Pomoc -> Rejestracja i powyższe informacje wpisać w okienku, które się pojawi, potwierdzając przyciskiem OK. Program poinformuje czy został prawidłowo zarejestrowany.
Jeżeli uszkodzony komputer daje się uruchomić albo jest możliwość podłączenia dysku twardego ze starego komputera do innego to można na dysku poszukać folderu bazy danych, szukając np. pliku dokument.dbf
Wówczas odnajdzie się nie tylko ten jeden plik ale wszystkie inne w tym samym folderze które należą do bazy danych.
Może to być folder np:
C:\Users\nazwa_uzytkownika\AppData\Roaming\MARCOM\fakTUR 2\BazaDanych
albo
C:\Douments and Settings\nazwa_uzytkownika\Dane aplikacji\MARCOM\fakTUR 2\BazaDanych
Cały folder można wówczas skopiować do nowego komputera i wkleić w miejscu nowo utworzonej pustej bazy danych.
Tak. Wszyscy zamawiający kiedyś oprogramowanie na naszej stronie mają już założone konta z użyciem adresów e-mail, które były wykorzystane w procesie składania zamówienia. Aby uzyskać hasło dostępowe wejdź na tą stronę:
i wpisz swój adres e-mail.
Tak. Wykonuje się to w następujący sposób:
- Należy w menu otworzyć polecenie Tabele->Stawki VAT, nacisnąć [Insert] na klawiaturze lub przycisk "Nowy"
- Dla stawki 23% wpisać w kolejne pola poniższe wartości:
0,23
23%
23% - Kliknąć OK.
- Powtórzyć punkty 1-3 dla kolejnych nowych stawek, i na koniec zamknąć okienko "Stawki VAT".
- Po kliknięciu przycisku [Dodaj towar] widocznego nad fakturą, można wybrać nową stawkę.
Program ma możliwość archiwizacji danych. Raz na jakiś czas prosi o utworzenie kopii zapasowej bazy danych. Taką kopię można też wykonać samodzielnie w każdym momencie (wybór z menu: "Plik -> Baza danych -> Kopie zapasowe -> Nowa"). Po utworzeniu kopii zapasowej wyświetla się informacja o położeniu i nazwie pliku zawierającego tą kopię. Pliki z takimi kopiami można samodzielnie archiwizować na płytach CD lub na innych dyskach. Więcej w tym artykule.
Numer własnego konta bankowego można dopisać w ramce informacyjnej sprzedawcy - tam gdzie dodaje się własne logo. Między innymi do tego celu jest przeznaczona ta ramka.
Wersja pełna nie ma żadnych dodatkowych funkcji. Jedyne różnice polegają na usunięciu ograniczenia do pięciu pozycji na fakturze oraz usunięciu z dokumentu napisu "Wersja demonstracyjna".
fakTUR1 (wersja co najmniej 1.18) oraz fakTUR2 (wersja co najmniej 2.10).
Aby pobrać do przetestowania lub zaktualizować posiadaną kopię programu wejdź na stronę pobierania i kliknij odnośnik do pliku.
Strona pobierania fakTUR1.
Strona pobierania fakTUR2.
Należy zamknąć program, który będzie aktualizowany, następnie na tej stronie wejść do działu pobieranie i:
- wybrać plik do pobrania i kliknąć odnośnik z odpowiedniego wiersza;
- rozpocząć pobieranie pliku zgodnie z instrukcjami swojej przeglądarki internetowej;
- uruchomić pobrany plik;
- postępować zgodnie z instrukcjami instalatora, ale nie zmieniać ustawienia ścieżki do folderu instalacyjnego ani folderu skrótów;
- po zakończeniu procesu instalacji program jest zaktualizowany i można przystąpić do pracy.
Aby zmienić numer dokumentu, który zostanie wygenerowany automatycznie należy użyć polecenia z menu "Tabele -> Numeracja dokumentów". Następnie w oknie, które się pojawi należy znaleźć właściwy typ dokumentu (np. Faktura VAT) i po dwukrotnym kliknięciu lewym przyciskiem myszy na tej pozycji skorygować parametry numeracji dokumentów. Właściwy numer następnego dokumentu do wystawienia należy wpisać w pozycji "Numer bieżący".