Strona główna » Aktualności » Aktualizacja programu fakTUR2 nr 2.17.

Aktualizacja programu fakTUR2 nr 2.17.

Nowa wersja kontynuuje zmiany związane z wprowadzeniem nowego typu baz danych i dodaje nowości w zakresie eksportowania i wysyłania dokumentów.

 

Uwaga! Link do pobrania znajduje się na dole. Zanim jednak przystąpisz do aktualizacji programu zapoznaj się proszę z całym niniejszym komunikatem.

 

W przypadku aktualizacji z wersji 2.15 lub wcześniejszej, obowiązują instrukcje związane ze zmianą systemu bazy danych. Dotyczy to wszystkich osób, które instalowały program przed 29 października 2015 i nie aktualizowały go po tej dacie.

Nowocześniejszy i stabilniejszy system bazy danych to koniec problemów z powolną pracą i błędami w bazie. Unicode to wreszcie możliwość wpisania nazw firm, nazwisk i adresów w ich ojczystych językach, a także symboli walut np. znaku funta.

Wymiana systemu bazy danych między innymi przekłada się na:

* Usprawnienie szybkości, stabilności i dostępności bazy danych.
* Dokładniejsze sortowanie danych w tabelach.
* Rozszerzenie wielu pól danych do większej liczby znaków. Pola uwag do 65tys. znaków, większość pól opisowych, nazwy, adresy itp do 100, 200 lub więcej znaków.
* Możliwość utworzenia bazy danych w wersji Sqlite (lokalnej) lub w wersji serwerowej MySQL/MariaDB (sieciowej).
* Możliwość pracy z bazą danych poprzez Internet.
 

Poniżej są ważne informacje dla osób aktualizujących program z wersji 2.15 lub wcześniejszej. Uwzględniono 2 najważniejsze przypadki.

W każdym przypadku proszę czytać uważnie informacje które się pojawią w trakcie pierwszego uruchomienia nowej wersji programu.

 

Przypadek 1) Osoby, które używają aktualnie program tylko na jednym komputerze z bazą danych na dysku twardym tego komputera. (Domyślna instalacja i najczęstszy przypadek)

Po instalacji i uruchomieniu nowej wersji, gdy pojawi się komunikat z propozycją utworzenia bazy danych, decydujemy się na automatyczne utworzenie bazy danych, a następnie wykonujemy Transfer danych z poprzedniego systemu bazy danych.

 

Przypadek 2) Osoby, które używają aktualnie program na wielu  komputerach z bazą danych udostępnioną poprzez sieć lokalną.

Po instalacji i uruchomieniu nowej wersji, pomijamy krok z automatycznym utworzeniem nowej bazy danych i po pojawieniu się głównego okna programu, ręcznie zestawiamy połączenie z serwerem bazy danych, a następnie wykonujemy Transfer danych z poprzedniego systemu bazy danych. Jak to zrobić podaję pod tym linkiem:

 

Zobacz instrukcję

 

(Instrukcja konfiguracji fakTUR2 do pracy z bazą danych w sieci lokalnej lub w sieci Internet.)

 

Szczegółowo zmiany w wersji 2.17:

* Dodano moduł eksportu dokumentów w formacie PDF.
* Okno Towary umieszczone w dokumencie: zmiana sposobu prezentowania informacji o pozycjach towarowych.
* Poprawki w menu głównym, dodanie nowych akcji, zmiana ikon akcji, blokowanie akcji itp.
* Opcje eksportu i wysyłania e-mailem teraz dostępne tylko dla dokumentów wystawionych.
* Przebudowa okna wystawienia dokumentu: uwzględniono również eksport dokumentów.
* Przebudowa okna wysyłania wiadomości: rozbudowano o możliwość przekazania kopii wiadomości, zmiany tematu i treści, wyboru rodzaju załącznika i trybu wydruku jeśli jest używany (oryginał/kopia).
* Zapamiętywania sposobu sortowania dokumentów oraz domyślnej pozycji w tabeli dokumentów.
* Możliwość wyłączenia Oznaczenia tabeli kursów walut NBP na dokumencie (należy wymazać pole Tabela kursów walut NBP).
* Kontrolowanie poprawności zapisywanych informacji w oknie danych kontrahenta.
* Okno O programie: dodano ilość dni do końca licencji.
* Zmiany w zakresie wyświetlania komunikatu o terminie ważności licencji: określono zmienną częstotliwość i wydłużono okres od jakiego komunikat się pojawia.
* Poprawki kodowania Unicode w eksportowanych plikach HTML.
* Poprawka transferu form płatności ze starej bazy dbf.
* Poprawka transferu terminów płatności kontrahentów ze starej bazy dbf i sposobu wczytywania z bazy terminów płatności.
* Poprawki w zakresie prezentowania dokumentu na ekranie, wydruku i w eksporcie dokumentu.
* Poprawka ustawienia domyślnego języka w oknie Nowy dokument.
* Zablokowanie możliwości dodania pustego tłumaczenia nazwy towaru.

 

Zaktualizowany program można pobrać tutaj:

 

Pobierz aktualizację 2.17